26
Wt, września

4 października obchodziliśmy  Światowy Dzień Onkologii1. W związku z tym warto przypomnieć, że wirus WZW typu B to drugi po tytoniu czynnik rakotwórczy, który może być przyczyną nawet 80 proc. przypadków raka wątrobowo - komórkowego. Celem Żółtego Tygodnia jest uświadomienie społeczeństwu zagrożeń zdrowotnych związanych z wirusowymi chorobami wątroby oraz edukacja na temat ich profilaktyki. Podczas 31 edycji Żółtego Tygodnia (od 5 do 17 października 2015 r.) będzie można dowiedzieć się więcej na temat WZW typu A i typu B oraz jak zadbać o ochronę swojej wątroby.

Sezon jesienny to czas przeziębień i grypy. Temperatura znacznie spadać, pogoda staje się zmienna, czasami pada deszcz, świeci słońce, wieje porywisty wiatr. Dodatkowo, zaczyna się rok szkolny i dzieci przynoszą do domów różne wirusy. To czas, kiedy organizm jest osłabiony i podatny na różne infekcje. Jednym z popularniejszych wirusów, który wykorzystuje naszą słabą odporność jest opryszczka na ustach.

Sezon jesienny to czas przeziębień i grypy. Temperatura znacznie spadać, pogoda staje się zmienna, czasami pada deszcz, świeci słońce, wieje porywisty wiatr. Dodatkowo, zaczyna się rok szkolny i dzieci przynoszą do domów różne wirusy. To czas, kiedy organizm jest osłabiony i podatny na różne infekcje. Jednym z popularniejszych wirusów, który wykorzystuje naszą słabą odporność jest opryszczka na ustach. To niezwykle uciążliwa przypadłość, towarzysząca nam przez całe życie. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, kiedy następuje pierwszy kontakt z wirusem opryszczki, najczęściej ma to miejsce jeszcze w dzieciństwie, w wieku przedszkolnym.

We wtorek, 22 września br. oficjalnie wystartowała ogólnopolska kampania społeczna "Jak działa ZDROWY człowiek". Kampania organizowana przez Ministerstwo Zdrowia związana jest z ustawą o zdrowiu publicznym, której założeniem jest poprawa stanu zdrowia całego społeczeństwa.

Kampania "Jak działa ZDROWY człowiek" składać się będzie z dwóch głównych elementów. Pierwszy - typowo edukacyjny, którego częścią jest wydana właśnie przez Wydawnictwo Agora książka "Zdrowy apetyt", skupiać się będzie na przekazywaniu jak najwięcej wiedzy pomocnej w dbaniu o zdrowie, zwracaniu uwagi na niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego trybu życia, pokazywaniu danych i statystyk, a także na oferowaniu poręcznych narzędzi służących poprawie jakości życia, które można stosować na co dzień. Działania w tym zakresie będą prowadzone w mediach klasycznych w tym, między innymi w tygodniku "Twoje Zdrowie", który jest patronem medialnym kampanii, a także w Internecie.

Więcej artykułów…