23
So, Lis

Jak NIE robić reklamy w Internecie?

Z życia wzięte
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Obserwując rynek reklamowy w Sieci, widzimy coraz to nowsze pomysły na kampanie marketingowe. Obecnie praktycznie wszędzie spotykamy się z szeroko rozumianą reklamą – czy to na portalach społecznościowych, czy blogach, czy nawet stronach. Wszystko ma na celu pozyskiwanie jak największego grona odbiorców, a co za tym idzie – potencjalnych klientów. Problem polega jednak na tym, że nie zawsze pomysł reklamy jest w pełni trafiony. Przykładów tego, jak nie robić reklamy w Sieci mamy całe mnóstwo. Skupmy się jednak przede wszystkim na tych najbardziej rażących w oczy.

Portale społecznościowe, to obecnie najpopularniejsze źródło reklamy. Tworząc swoją markę od zera, zakładamy przede wszystkim fan page naszej firmy/bloga/strony i sukcesywnie pozyskujemy odbiorców. Oczywiście zaczynamy od naszych znajomych i najbliższych. Później to już tylko efekt śnieżnej kuli – samo się toczy a liczba polubień sukcesywnie wzrasta. Jednakże to, ze śnieżna kula się toczy, nie oznacza, że nasz udział się skończył.

Aby utrzymać przy sobie fanów oraz klientów/czytelników musimy cały czas pracować nad swoją marką. To, na co szczególnie musimy zwracać uwagę, to treści które wrzucamy czy to na fan page, czy na inne media społecznościowe. Czego zatem unikać?

Zdjęcia z imprez, na których nie wyglądamy jakoś super reprezentatywnie niekoniecznie dobrze działają na nasz wizerunek w Sieci. Powinniśmy się raczej skupić na zdjęciach, które wywołają pozytywne emocje u naszych odbiorców. W gronie tak zwanych „bezpiecznych wrzutek” znajdują się między innymi zdjęcia kawy, herbaty, ładne widoki, bądź tez produkty bezpośrednio związane z naszą marką. Jeśli oscylujemy w pewnej określonej tematyce, treści które udostępniamy powinny w ścisły sposób z tą tematyką korespondować.

Starajmy się też unikać wpadek związanych z nasza marką. Jeśli reprezentujemy firmę X, to nie wrzucajmy zdjęć z produktami firmy Y. To po pierwsze szkodzi NASZEJ marce, a po drugie – wzmacnia konkurencję. Musimy zatem być bardzo ostrożni jeśli chodzi o dobór treści, które mają za zadanie w taki czy inny sposób nas promować. W bardzo łatwy sposób możemy sobie bowiem zamiast pomóc – zaszkodzić. Jakościowe zaplecza seo – sprawdź.