21
Cz, Lis

Salony urody inwestują w reklamę

Z życia wzięte
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Branża kosmetyczna w Polsce - według najnowszych danych - zwiększyła na początku 2014 roku swoje wydatki na promocję i reklamę do ponad miliona złotych. Mało tego, tendencje są rosnące - według Equinox Polska rynek branży kosmetycznej ma nadal rosnąć. Firmy kosmetyczne coraz częściej poszukują reklamy w Internecie.

Jeśli trend wzrostowy nadal się utrzyma, branża kosmetyczna osiągnie piąte miejsce wśród najaktywniej działających reklamodawców - zaraz za żywnością, farmacją, handlem czy finansami. Wraz ze wzrostem wydatków salonów urody na reklamę, rośnie również sprzedaż ich usług czy produktów kosmetycznych. Według prognoz, w 2016 roku wartość rynku kosmetycznego ma osiągnąć poziom 23 mld złotych. Zwiększy to konkurencję, w konsekwencji czego mniejsze firmy będą musiały postarać się o swój pozytywny wizerunek i nowych klientów. Alternatywą dla kosztownych reklam są różne wyróżnienia czy Certyfikat Dobry Salon Kosmetyczny, który w tym roku doczekał się już kolejnej edycji. Popularność certyfikatu nadal rośnie, zatem w prognozowanym 2016 roku jeszcze bardziej zwiększy się jego wartość rynkowa. Warto zatem już teraz pomyśleć o jakości usług w salonie i udziale w procesie certyfikacji.