76 uczniów wzięło udział w II edycji Rzeszowskiej Akademii Inspiracji (RAI). Bezpłatne warsztaty rozwijające m.in. pasje naukowe i logiczne myślenie, zorganizowane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, odbywały się od września w sobotnie przedpołudnia.
- Dzieci z klas I-III uczyły się m.in. wykorzystywać podstawowe techniki mnemotechniczne, aby skuteczniej radzić sobie w szkole i rozwiązywać problemy ? podsumowuje Urszula Pasieczna, rzecznik prasowy WSIiZ - Podczas warsztatów cyrkowych, poprzez ćwiczenia aktywizowały pracę obu półkul mózgowych, rozwijały koordynację wzrokowo-ruchową i poprawiały koncentrację i uwagę.
Uczniowie z klas IV-VI, w ramach programu rozwoju pasji naukowych i odkrywczych, uczestniczyli w warsztatach w laboratoriach kryminalistyki, chemii kosmetycznej i kosmetologii. - Gimnazjaliści wzięli udział w spotkaniach, które pomagały im lepiej poznać siebie i otaczający świat. Rozwój emocjonalny, zdolności poznawcze, poczucie własnej wartości i poprawa relacji z innymi stanowiły główny aspekt zajęć. Uczestnicy nabywali umiejętności koncentracji, zapamiętywania, płynności, giętkości i oryginalności myślenia, a także kreatywnego rozwiązywania problemów ? podkreśla rzecznik - Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych próbowali swoich sił w wirtualnym biznesie.
Bezpłatne warsztaty prowadzone były w małych grupach od 8 do 14 osób. Bank Zachodni WBK, sponsor programu, pokrywał również koszty transportu dzieci do kampusu w Kielnarowej, gdzie znajdują się nowoczesne laboratoria.
RAI to innowacyjny projekt edukacyjny stworzony przez WSIiZ. Jego naczelna idea to pomoc dzieciom i młodzieży w rozwijaniu kompetencji, które pozwolą odkrywać pasje, radzić sobie z manipulacją społeczną, podejmować decyzje, logicznie i analitycznie i twórczo myśleć oraz działać w zespole.
W styczniu ruszy nabór do III edycji programu, która rozpocznie się w marcu. Zgłaszać się mogą gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Do programów dla szkół podstawowych są długie listy rezerwowe z poprzednich dwóch edycji.
- Organizujemy kolejną edycję, gdyż zainteresowanie poprzednią było bardzo duże. Do programu 1 i 2 zgłosiło się 8 osób chętnych na 1 miejsce. W ankietach ewaluacyjnych rodzice podkreślają, że dzieci są bardzo zadowolone, nabyły wiele nowych, bardzo konkretnych i przydatnych umiejętności ? informuje dr Andrzej Rozmus, prorektor WSIiZ, inicjator RAI.
Uczestnicy ocenili programy na same 5 i kilka 4. Podkreślają, że ciekawie spędzili czas, są bardziej kreatywni, otwarci, lepiej się komunikują, potrafią logicznie argumentować wypowiedzi. Wszyscy jednomyślnie napisali w ankiecie, że chętnie będą polecać RAI swoim koleżankom i kolegom.
Równie pozytywnie RAI oceniali rodzice, to niektóre opinie: ?program przygotowany jest rewelacyjnie?, ?dziecko jest bardziej zaangażowane w zajęcia szkolne związane z przedmiotami matematycznymi, chemicznymi a także przyrodniczymi. Chce zgłębiać tajniki nauk ścisłych?, ?moje dziecko nauczyło się wyrażać swoje emocje, uczucia. Poznało różnice między kulturami?, ?córka rozwinęła u siebie pasje odkrywcze?, ?dziecko zyskało umiejętność współpracy w grupie, wzmocniło poczucie własnej wartości, poznało sposoby jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami?.